×
Ati selectat 0 produse
Total reducere
0 lei
Total de plată
0 lei
Ati selectat 4 produse
*
*
*
*
*
*
*

Vă mulţumim, comanda a fost efectuată!


Puteti verifica in orice moment starea comenzii

V-am trimis pe email confirmarea comenzii. Este posibil ca email-ul nostru sa intre la SPAM.

Vedeţi în 20 de secunde cum vă poate ajuta HemoStop
×
Nume si prenume
Email
[Inchide fereastra]

Exercițiile fizice și hemoroizii

Exercitiile fizice si hemoroizii

Exercițiile fizice sunt foarte importante pentru sănătatea sistemului cardiovascular și respirator, pentru menținerea tonusului muscular, îmbunățățirea stării de spirit, reglarea greutății corporale. Pe lângă aceste efecte benefice, unele exerciții fizice pot reduce riscul de apariție a hemoroizilor în timp ce altele pot agrava aceste probleme.

Foarte mulți oameni ajung să aibă hemoroizi cel puțin o dată în viața lor. Hemoroizii apar când venele din tractul anal sau din jurul anusului se dilată și formează o mică umflătură. Pe lângă cauzele deja cunoscute, constipația, obezitatea, sedentarismul, poziția îndelungată pe scaun etc, și vârsta poate fi un factor declanșator. O dată cu îmbătrânirea, venele își pierd o parte din elasticitate și riscul apariției hemoroizilor crește. Pe de altă parte, tractul anal trece prin partea de jos a sistemului circulator care transportă sângele de la inimă la ficat. Afecțiunile legate de această zonă, gravitatea și presiunea crescută cresc riscul apariției de hemoroizi.

Ținând cont de aceste posibile cauze ale hemoroizilor, unele exerciții fizice sunt benefice și altele sunt dăunătoare și trebuiesc evitate.

Astfel, cei care suferă de hemoroizi trebuie să evite activitățile fizice care le provoacă durere sau disconfort. Ei trebuie să evite practicarea sporturilor care aduc o presiune suplimentară a zonei abdominale și anale, precum călăria, ciclismul sau canotajul, ridicarea greutăților, halterele, și orice alt sport care presupune eforturi intense în zonele sensibile.

În schimb sunt indicate toate exercițiile fizice care cresc fluxul sanguin în zona afectată, o oxigenează și o hrănesc astfel încât reduc în mod semnificativ inflamația. Exerciții, precum mersul pe jos, alergatul, înotul, pot reduce simptomele si pot să scadă riscul de hemoroizi prin sporirea elasticității vasculare. Exercițiile de yoga îmbunătățesc tonusul muscular în zona pelviană și întăresc țesutul de susținere.

Dacă aveți tendința de a dezvolta hemoroizi, faceți exerciții specifice pentru consolidarea și tonifierea mușchilor sfincterului. În timp ce stați în picioare sau așezat, puteți face "strângerea de fese", exerciții de încordare și apoi de relaxare a mușchilor fesieri. Ajută foarte mult, nimeni nu observă și ne ,,umplem” și timpul liber cu ceva util.

Pe lângă faptul că exercițiile fizice acționează în mod direct asupra mușchilor și venelor din această zonă, ele intensifică și mișcările intestinelor, în acest fel reglează tranzitul intestinal, corectează constipația, o cauză frecventă a hemoroizilor.

Orice exercițiu fizic are ca efect și arderea de calorii, și în acest fel se reduce greutatea corporală, se micșorează presiunea exercitată asupra venelor hemoroidale și ajută atât la vindecarea hemoroizilor cât și la prevenirea apariției acestora.

Dintre cele mai potrivite exerciții fizice indicate în tratarea și prevenirea hemoroizilor amintim:

  • Mersul pe jos, cel puțin 30 de minute zilnic – de exemplu în drum spre servici, sau o scurtă plimbare seara după cină.
  • Schi fond - poate servi ca o distracție deosebită pentru persoanele cu hemoroizi, deoarece le menține corpul activ în timp ce se bucură de aerul curat și de un sport de iarnă plăcut.
  • Gimnastica este un sport care îi ajută pe cei care suferă de hemoroizi prin detensionarea presiunii din zona abdominală. Fie că faceți exerciții acrobatice sau gimnastică ritmică, mușchii abdominali vor fi consolidați.
  • Kick-box, considerat un hibrid al artelor marțiale, acest sport este benefic pentru cei cu hemoroizi, deoarece nu numai că ajută la obținerea unei condiții fizice generale bune, dar are ca efect și întărirea mușchilor abdominali și pe cei ai picioarelor.
  • Înotul îmbunătățește elasticitatea articulațiilor și cea vasculară, tonifică mușchii sfincterului, și este efcetiv cel mai bun sport pentru cei care siuferă de hemoroizi. Înotul este o modalitate foarte bună pentru a preveni agravarea hemoroizilor, în principal datorită presiunii hidrostatice a apei care contracarează tensiunea arterială ridicată din plexul hemoroidal. După baie, este importantă scoaterea costumului de baie ud și uscarea cu grijă a pielii și a zonelor afectate de hemoroizi pentru a preveni orice risc de inflamare.

Câteva exerciții sunt indicate ca fiind deosebit de eficiente în tratarea și prevenirea hemoroizilor:

  • Exercițiile aerobice - deoarece combină mișcarea ritmică cu activități de consolidare și întărire, aerobicul este considerat unul dintre cele mai bune exerciții, alături de exercițiile Kegel, benefice în tratarea hemoroizilor. Gimnastica aerobică întărește mușchii din partea de jos a corpului și normalizează fluxul sanguin. Gimnastica aerobică este de asemenea considerată ca un exercițiu cardiovascular ușor. Efectuarea în mod regulat a acestor exerciții va determina inima să pompeze sângele în tot corpul, inclusiv în zona rectală.
  • Exercițiile tradiționale chinezești Qigong se numără printre cele mai eficiente metode de prevenire a reapariției hemoroizilor. Prin aceste exerciții, musculatura rectală este mai elastică și mai întărită, și astfel este echilibrată presiunea exercitată asupra venelor hemoroidale. De exemplu exercițiul 'ridicarea rinichilor', numit în yoga Aswini mudra, este foarte benefic în tratarea hemoroizilor. Aswini mudra reprezintă contracție sfincterului anal și a bazinului. Contracția și relaxarea succesivă a sfincterului anal duce la evitarea ptozelor din această zonă, decongestionează venele hemoroidale, previne reapariția hemoroizilor.
  • Exercițiile cu biciclete eliptice, tonifică și lucrează în special mușchii zonei inferioare a corpului. Aceste exerciții reproduc mersul pe scări, jogging-ul sau alergatul. Pot fi făcute la sala de fittnes sau acasă dacă dețineți o astfel de bicicletă. Reglează foarte bine presiunea asupra zonei rectale și abdominale.
  • Jumping jacks - este una dintre activitățile fizice potrivite pentru menținerea unui corp sănătos, cu multiple efecte benefice precum îmbunătățirea agilității, a echilibrului, a coordonării și a altor funcții psihomotorii. Aceste exerciții reglează circulația sanguină în zona pelviană și a picioarelor, întărește mușchii rectali și reglează presiunea în zona abdominală și rectală.
  • Pentru persoanele cu hemoroizi, urcatul pe scari, în loc de folosirea liftului, este foarte utilă. Este un exercițiu cu impact redus, înăsprește și tonifică partea de jos a corpului, detensionează presiunea din zona anală.

În concluzie, nu trebuie să faceți exerciții fizice intense și puternice, ci mai degrabă forme ușoare de sport, fără forțare, plimbat, jogging, înot, urcatul și coborâtul scărilor. Și mai ales cele concentrate pe lucrarea zonei pelviene și a picioarelor. Intensificarea circulației sanguine în această zonă și tonifierea mușchilor pelvieni și rectali au efecte benefice deosebite asupra venelor hemoroidale, reduc presiunea, inflamația. Astfel contribuie la tratarea hemoroizilor și previn reapariția altora noi.

Iar de efectele mișcării va beneficia întregul organism.

Vă recomandăm să consultați Schemele de tratament
Preluarea pentru republicarea completă sau parțială a acestui articol se poate face doar cu acordul scris al societății Bioelite Vert S.R.L.

Comentarii

  • Sebastian 10 April 2017 13:26

    Utilizarea unei biciclete fara sa este optima in cazul unei persoane cu afectiuni hemoroidale fara dure si mancarimi dar cu sangerari in timpul scaunului? Bicicleta se numeste pedalflow.

    Echipa Bioelite Vert:

    Pentru cei care iubesc la bicicleta sau care folosesc bicicleta ca mijloc de transport, hemoroizii prezintă o problemă tactică semnificativă. Este greu să stea pe saua de bicicletă care aplica presiuni semnificative în zonele sensibilizate de hemoroizi. Dar cum dumneavoastra aveti o bicleta fara sa, aceasta problema este eliminata.

    Va recomandam doar sa fiti atent cu perioada de timp in care o folositi si cu intensitatea efortului depus. Incepeti cu plimbari scurte si usoare si daca nu va provoaca nici un disconfort, mariti treptat timpul alocat plimbarilor.

    Acest gen de exercitiu fizic va fi unul benefic atat timp cat nu fortati. Va va ajuta la reglarea tranzitului intestinal, la amplificarea circulatiei sanguine in aceasta zona. Dar nu uitati, fara exagerare!

    Va dorim multa sanatate!

    Disclaimer: rezultatele reflectă experiența individuală a consumatorilor cu produsul nostru, iar rezultatele pot varia de la caz la caz.
Adaugă comentariu
Folosiți această rubrică doar pentru comentarii legate de acest subiect. Dacă doriți sa ne contactați pentru alt motiv, click aici.

Sex