May 17, 2014 Autor: Bioelite Vert

Reţete pentru cei care suferă de hemoroizi - dulciuri sănătoase

Când proteinele sunt digerate, ele sunt defalcate în aminoacizi, care sunt substanțe nutritive utilizabile. Când proteinele sunt luate cu zahăr, ele putrezesc; ele sunt defalcate într-o varietate de ptomaine și leucomaine, care sunt substanțe toxice nonutilizabile. Digestia enzimatică a alimentelor le pregătește pentru a fi utilizate de către organismul nostru. Descompunere bacteriană le face improprii pentru utilizarea de către corpul nostru. Primul proces ne dă substanțe nutritive; al doilea ne oferă otrăvuri. Din acest motiv, dulciurile rafinate au ca efecte negative scăderea motilității gastrointestinală, apariția constipației, a hemoroizilor, a cancerului de colon.

Dar ne plac foarte mult dulciurile. Și avem și nevoie de ele în dieta noastră! Dar ce facem ca să ne păstrăm totuși sănătatea? Folosim zahăr brun, miere de albine în loc de zahăr. Alegem fructe și oleginoase pe care să le includem în prăjituri!

Pornind de la aceste aspecte, încercăm să vă dăm câteva idei:

1. Prăjitură cu nuci, stafide și zahăr brun


Stafidele conțin o cantitate mare de fibre, potasiu, fier, fosfor, vitamine - acid ascorbic, niacina și piridoxina, antioxidanți. Fibrele din stafide își măresc volumul și în acest fel determină un efecte laxativ și de curățare a colonului. Ele stimulează flora intestinală prebiotică. În acest mod au efecte benefice asupra persoanelor care suferă de constipație, hemoroizi sau/și fisuri anale.

Nucile sunt foarte bogate în fibre alimentare, ajută la menținerea unei digestii sănătoase fiind o sursă bogată și de proteine.

Ingrediente:

  1. 1 cană cu nuci mărunțite
  2. 100 g zahar brun
  3. 100 ml ulei
  4. 100 ml apa minerală
  5. Zahăr vanilat
  6. 1 plic de praf de copt
  7. 150-200 g făină
  8. 50 g stafide
  9. coajă rasa de lămâie
  10. scorțișoară

Mod de preparare:

  1. Se amestecă zahărul brun cu uleiul, apa minerală, un vârf de sare, coaja de lămâie, zahărul vanilat. Se încorporează ușor făina și apoi și praful de copt stins cu suc de lămâie, scorțișoara.
  2. Se tapetează cu făină o tavă unsă cu ulei. Se toarnă compoziția și se încorporează și nucile.
  3. Se bagă la cuptorul încins în prealabil, pentru circa 30 de minute.
  4. După ce se răcește se taie bucăți.

2. Fursecuri cu ciocolată și miere


Mierea de albine stimulează digestia și metabolismul, controlează tranzitul intestinal, detoxifică intestinele și astfel este indicată persoanelor cu constipație, hemoroizi sau alte probleme digestive.

Ingrediente:

  1. 150 g unt
  2. O jumătate de cană cu miere de albine
  3. Un ou
  4. 50 g de cacao
  5. Un vârf de sare
  6. O linguriță de praf de copt
  7. Esență de vanilie

Mod de preparare:

  1. Se omogenizează foarte bine mierea cu untul
  2. Se adaugă oul și esența de vanilie și se continuă omogenizarea
  3. Se adaugă făina, praful de sare, cacaoa, praful de copt și se amestecă foarte bine.
  4. Se introduce amestecul într-un săculeț special de decorat torturile sau într-o pungă curată căreia i se taie un colț.
  5. Pe o tavă în care s-a pus hârtie de copt se formează mici sfere, fursecuri. Se coc 8-10 minute în cuptorul încins inițial.
  6. După oprirea cuptorului se mai lasă câteva minute în cuptorul stins.

Aceste fursecuri se pun într-un vas închis și se mențin proaspete câteva săptămâni.

3. Brioșe cu morcovi și miere


Morcovii ajută la funcționarea normalǎ a colonului , stimulează digestia, tratează colicile intestinale, colita, apendicita, ulcer peptic, indigestia. Morcovii, prin concentrația lor mare de fibre, au un rol important în reglarea tranzitului intestinal și în detoxificarea intestinelor.

Fulgii de ovăz au conținut mare de fibre, protein, grăsimi mononesaturate și polinesaturate, fără cholesterol, vitamin E, vitamine din complexul B, fier, cupru, magneziu, zinc, calciu etc. Tărâțele de ovăz ajută la scăderea nivelului anormal de ridicat de colesterol din sânge, iar conținutul său ridicat de fibre este un mare ajutor în reglarea tranzitului intestinal zilnic. Când fibrele sunt consumate înainte de masă, acesta intră mai întâi în sistemul digestiv. Digerarea fibrelor durează mai mult decât în cazul altor alimente și astfel se încetinește digestia și golirea stomacului. Fiind o sursă bogată de fibre solubile și insolubile, ovăzul ajută la digestia alimentelor și la eliminarea toxinelor din organism. Avena sativa furnizează, de asemenea, corpului, proteine, aminoacizi și minerale. Toate aceste efecte contribuie la eliminarea constipației și la tratarea hemoroizilor și fisurilor anale.

Ingrediente:

  1. 300 g făină
  2. 100 g fulgi de ovăz
  3. 100-150 g de miere
  4. 2 ouă
  5. Un plic de praf de copt
  6. Un vârf de sare
  7. O cană de morcov ras (mărunt)
  8. Scorțisoară, puțină nucșoară
  9. 60 ml ulei de rapiță
  10. Esență de vanilie

Mod de preparare:

  1. Se amestecă făina, fulgii de ovăz, sarea, praful de copt, scorțișoară, nucșoară.
  2. Morcovii rași se amestecă cu miere, ouîle, uleiul de rapiță și esența de vanilie.
  3. Se omogenizează cele două amestecuri, compoziția trebuie să fie moale.
  4. Se umplu formele pentru brioșe.
  5. Se preîncălzește cuptorul. Se coc 25 de minute.

4. Ruladă cu miere și stafide


Ingrediente:

  1. 600 g făină de grâu integrală
  2. Un pachet de drojdie uscată
  3. 250 ml apă caldă
  4. 100 g lapte praf degresat
  5. 100 g unt
  6. 150 g miere de albine
  7. 2 ouă
  8. 2 linguri de germeni de grâu
  9. Un vârf de sare
  10. 100 g stafide
  11. Coajă de portocală
  12. 50 ml suc de portocale
  13. Esență de vanilie

Mod de preparare:

  1. Se înmoaie drojdia cu apa călduță și se lasă în repaus 5 minute
  2. Se adaugă laptele praf, untul, o jumătate din miere, ouăle, germenii de grâu și praful de sare.
  3. Se amestecă foarte bine. Se adaugă jumătatea din cantitatea de făină. Se frământă un aluat moale, elastic, neted.
  4. Se pune aluatul într-un vas, se acoperă și se lasă la loc cald să crească circa o oră.
  5. Se pune aluatul pe o suprafață presărată cu făină, se întinde și se lasă să se odihnească 10 minute.
  6. Se unge o tavă cu unt.
  7. Stafidele se înmoaie timp de 5 minute în apă și se scurg foarte bine. Se amestecă cu un sfert de unt, jumătate din miere și coaja de portocală.
  8. Peste aluatul întins se pune amestecul de miere, unt și stafide. Se rulează bine strâns aluatul, se etanșează prin apăsare la margini, se pune în tava pregătită și se lasă să crească încă 30 de minute.
  9. Se încălzește cuptorul, se coace circa 25 minute. După ce se răcește se poate stropi cu glazură.

5. Prăjitură cu banane și sirop de arțar


Bananele au conținut mare de fibre, într-o singură banană se găsesc 3 g. Acestea intervin în reglarea digestiei și a tranzitului intestinal. Ele conțin o fibră solubilă, care formează în intestin un hidrocoloid, care ajută la normalizarea mișcărilor tractului digestiv și diminuează constipația.

Ingrediente:

  1. 3 banane coapte
  2. O jumătate de cană de unt de arahide
  3. 150 g făină
  4. 300 g fulgi de ovăz
  5. 5 linguri de sirop de arțar
  6. 100 g de fulgi de ciocolată
  7. Esență de vanilie
  8. Un praf de sare

Mod de preparare:

  1. Se amestecă bananele pisate, untul de arahide, siropul de arțar și esența de vanilie până ajunge ca o cremă.
  2. Într-un alt vas se amestecă fulgii de ovăz, făina, praful de copt și sarea.
  3. Se combină cele două amestecuri și se frâmântă aluatul în care se încorporează și fulgii de ciocolată
  4. Se pune într-o tavă hârtie de copt și se formează cu o lingură biluțe din aluat. Se coc circa 15 minute.

6. Înghețată de fructe fără zahăr


Fibrele cresc capacitatea de retenţie a apei în colon şi ajută la mărirea și înmuierea bolului fecal determinând astfel deplasarea acestuia mai rapidă către evacuare. Eliminarea constipației determină decongestionarea zonei anusului și reduc sau chiar elimină hemoroizii. Fructele au un conținut foarte mare de fibre.

Ingrediente:

  1. 3 banane coapte
  2. 200 g pepene galben
  3. 200 g căpșuni sau fragi
  4. O jumătate de linguriță de ghimbir ras
  5. Esență de vanilie
  6. 200 g frișcă vegetală neîndulcită
  7. 150 g miere de albine

Mod de preparare:

  1. Se pasează fructele până ajung ca un pireu moale, se omogenizează cu mierea, esența de vanilie și ghimbirul măcinat într-un blender sau cu mixerul
  2. Se bate frisca foarte bine
  3. Se încorporează frișca în pireul de fructe
  4. Se toarnă în cupe și se pune la congelator pentru 2-3 ore. Se amestecă ocazional.

7. Fursecuri cu ciocolată și migdale


Migdalele reglează și îmbunătățesc digestia prin conținutul ridicat de fibre, circa 7 g la 100 g de migdale. Fibrele stimuleazătranzitul intestinal şi contribuie la detoxificarea organismului. Prin conținutul de acizi omega 3 și 9, migdalele contribuie la scăderea nivelului colesterolului și asigură sănătatea vasculară.

Ingrediente:

  1. 400 g făină integrală
  2. 150 g făină de ovăz
  3. O jumătate de cană de ulei
  4. O jumătate de cană de miere sau de sirop de arțar
  5. Un ou
  6. O linguriță de praf de copt
  7. 2 linguri de apă
  8. 100 g de ciocolată amăruie (fără zahăr) sau fulgi de ciocolată
  9. 150 g de migdale mărunțite
  10. Un praf de sare

Mod de preparare:

  1. Se amestecă într-un vas făina, praful de copt și sarea
  2. În alt vas se omogenizează uleiul, siropul (sau mierea), apa, oul, vanilia.
  3. Se pun cele două amestecuri în același vas, se omogenizează, se adaugă ciocolata și migdalele. Se frământă aluatul până devine omogen.
  4. Se acoperă și se pune la frigider pentru 1-2 ore sau chiar peste noapte.
  5. Se încălzește cuptorul, se pun fursecuri din aluat (cu o linguriță) pe o tavă acoperită cu hârtie de copt. Se coc circa 10 minute, se rotește tava și se mai coc 5 minute.

8. Prăjitură cu iaurt și ciocolată


Ciocolata stimulează digestia deoarece amplifică activitatea unor enzime care intervin în descompunerea alimentelor.

Ingrediente:

  1. 100 g cacao
  2. 100 ml apă
  3. 300-400 g făină integrală
  4. 100 ml apă
  5. Un praf de sare
  6. 200 g zahăr brun
  7. Jumătate de linguriță de bicarbonat de sodiu
  8. Jumătate de linguriță de praf de copt
  9. Un ou
  10. Esență de vanilie
  11. 100 g de iaurt grecesc

Mod de preparare:

  1. Se omogenizează într-un castron apa, uleiul cu zahărul brun și cu oul. Se adaugă esența de vanilie și cacao. Se omogenizează.
  2. Se adaugă jumătate din făină. Se omogenizează cu mixerul. Se adaugă jumătate din iaurt, praful de copt și bicarbonatul.
  3. Se omogenizează foarte bine și se adaugă și restul de iaurt.
  4. După omogenizare se toarnă amestecul într-o tavă unsă cu ulei și tapetată cu făină.
  5. Se coace la foc potrivit circa 30 de minute.
  6. Se pot îngloba fructe uscate, stafide, oleaginoase (arahide, alune, nuci).
  7. După răcire se poate topi puțină ciocolată amăruie, se toarnă pe prăjitură și se presară nucă de cocos.

9. Budincă de fructe fără zahăr


Ingrediente:

  1. 50 g de zahăr brun
  2. 2-3 linguri cu vârf de amidon alimentar
  3. 400 ml de lapte
  4. 2 gălbenuşuri
  5. 20 g de unt
  6. 1 linguriţă extract de vanilie
  7. un praf de sare
  8. 300 g fructe la alegere
  9. fulgi de migdale

Mod de preparare:

  1. Se bat gălbenușurile cu 100 ml de lapte, se adaugă zahărul, amidonul și sarea
  2. Se fierbe restul de 300 ml de lapte
  3. Când acesta este foarte fierbinte se adaugă amestecul de lapte cu gălbenuș și amidon, ametecând continuu și la foc foarte mic până se îngroașă
  4. Se dă vasul deoparte, se adaugă esența de vanilie și untul și se omogenizează.
  5. Se pun fructele bucățele în boluri
  6. După ce budinca se mai răcește puțin, se toarnă peste fructe. Se pun daesupra fulgi de migdale. Se lasă la rece circa 2 ore înainte de a fi consumată.

10. Plăcintă de mere fără zahăr


Ingrediente:

  1. 500 g făină integrală
  2. 12 linguri de ulei
  3. 12 linguri de apă minerală
  4. Un praf de sare
  5. 1 kg de mere dulci
  6. 3 linguri de sirop de arțar sau struguri
  7. Scorțișoară

Mod de preparare:

  1. Făina se amestecă cu apa minerală și cu uleiul și cu praful de sare. Se frământă foarte bine. Se lasă în reapus o oră.
  2. Merele se curăță, se dau pe răzătoare, se prăjesc cu siropul până scad foarte bine.
  3. După ce umplutura se răcește se adaugă scorțișoara.
  4. Se împarte aluatul în două. Se întind două foi dreptungice, se pune umplutura, se rulează, se pune în tava acoperită cu hârtie de copt sau tapetată cu făină.
  5. Se coace la foc mare pentru circa 30 de minute.
  6. Se poate înlocui umplutura cu dovleac, brânză dulce cu stafide, brânză sărată, spanac, amestec de ciuperci etc

Toate aceste rețete pot fi modificate și adaptate în funcție de fructele sau semințeșe oleaginoase de care dispunem.

Preluarea pentru republicarea completă sau parțială a acestui articol se poate face doar cu acordul scris al societății Bioelite Vert S.R.L.

Adaugă un comentariu

Folosiți această secțiune numai pentru comentarii legate de acest subiect. Dacă doriți să ne contactați din alt motiv, apăsați aici.

Succes! Comentariul dvs. a fost creat cu succes!
Trebuie să completați toate câmpurile!